fredag 25 juni 2010

- MIDSOMMAR -


Jag hatar dagar som man "firar". De länkas alltid till något minne som man hade på exakt samma dag, för exakt ett år sedan... Varför måste alla dessa dagar som firas alltid påminna mig om ett uppbrott? Usch, det tycker jag inte om.

Men å andra sidan innebär det faktum att det är midsommar att jag kommer sitta i en bil på väg mot frankrike. Alla kläder jag ska ha med mig ligger fint upplagda på min säng. :) Det enda jag inte hittar är mina svarta flip flop... :S Undrar var de har tagit vägen...

Nu sitter jag i alla fall och laddar ner låtar som pappa gillar så att han inte blir sur på mig och min "dåliga" musiksmak. Rolling Stones, Bruce Springsteen, Duffy, Elvis etc. blandat med Journey, Aerosmith, Anberlin, Augustana, 3 Doors Down osv. kan ju inte bli en alltför taskig blandning. Tror det blir bra.

Förresten så gick jag tillbaka till Din Sko igår och köpte de vita Converse-kopiorna. :D Ett skyddande skal till min ipod, en kasett-adapter och en rakapparat fick också följa med mig hem. Syster tog bilder på allt, men jag har inte lagd in dom på datorn än. Får ta det nån annan dag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar