torsdag 24 juni 2010

- TORSDAG -


Sitter och "jobbar" i Skanstull (satte jobbar inom situationstecken eftersom jag anser att det knappt räknas som att jobba när ens enda arbetsuppgift är att svara i telefon).

Häromdagen så bestämde jag mig för att smörja in mina bleka ben med BUS (brun utan sol) eftersom jag är så fruktansvärt gräsligt blek om benen. Jag ser ut som ett lik, no joke. Men eftersom jag var osäker på hur mycket färgen skulle ta så smörjde jag in hela kroppen.... Utom ansiktet. Och jävlar i min lilla låda vad det tog!! Tyckte att jag var brun på armarna och bröstet innan, men nu är jag liksom brun på riktigt!!

Självfallet var lyckan enorm, tills jag insåg idag (när jag skulle iväg och jobba) att eftersom jag inte smörjde in ansiktet (vågade inte eftersom det stod på tuben att krämen inte skulle användas i ansiktet) så är jag nu lika vinterblek och tråkig i ansiktet som jag var innan - men superbrun och fräsh på kroppen. :S
Halvsnyggt kan jag säga. Så jag försökte täcka upp det hela med lite bronzer på kinderna, men resten av ansiktet är ju lika blekt för det. Så jag drog på mig en svart kavaj så att skillnaden i färg i skulle synas lika tydligt som det gör med endbart min vita, randiga t-shirt... Fast ärligt talat tror jag inte att jag lurar nån... Tror nog jag får ta och våga mig på att smörja in ansiktet ikväll, trots min rädsla att bli orange á la Kissie. :S:S 


Ananrs börjar snart resan till la France! ♥ :) Kan knappt vänta. Egentligen var planen att vi skulle åkt redan igår men det kom grejer emellan. Antingen så åker vi imorgon eller på lördag istället. Vi bilar ner, så det kan ta ett tag, men det kommer vara värt varenda sekund när man kan sitta på terassen, i solen och käka pommes-frites med mayonaise i överflöd. Eller kycklingsallad, baguetter, dricka orangina (jo, jag vet att det finns i Sverige nu men det blir aldrig riktigt samma sak) och Shweppes Agrumes. ♥ För att inte nämna île flottante!!!! Åh du älskade efterätt! Tror nästan att jag ska skriva en dikt tillägnad denna underbara efterätt. Den skall ätas tills jag får sockershock och ligger på golvet i en liten hög och skakar av välbehag. :) Största och bästa varianten av denna gudomliga skapelse finns i Antibes.

Fast nu går jag händelserna i förväg lite här, bilresan börjar med att vi åker till Kalmar och hälsar på farmor. :)
Mer om det senare, nu ska jag ta enn kopp varm choklad och vänta på att det ska bli lunchdags.
(För övrigt håller jag på med en "hemlig" plan, vi får se om jag hinner idag...)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar