onsdag 14 juli 2010

- J'AI RECU UN SMS... -


Igår när vi var ute och handlade snorkel-tillbehör damp det ner ett sms i min inbox från "L-L Ställningar AB" i Falkenberg. WHAT? Helmysko. (Uppenbarligen visste jag inte då att det var från "L-L Ställningar AB", det fick jag såklart reda på när jag kom hem och kollade upp numret på Eniro.se)

Det stod: Hur går det? Börjar bli otolig (ja, med O. Inte jag som inte kan stava här) som du säkert förstår. Ring.
Min reaktion var (som vanligt) say whaaaaat?? Och syster undrade vad jag hade haft för mig egentligen och vi spekulerade om jag hade haft en romantisk affär med en gift man och han började bli otålig på att vänta på mitt nästa besök. Så - kan jag garantera - är inte fallet.

Sen efter inköpning (kan man säga så? Ställer den frågan ganska ofta va? Borde bättra på min svenska lite så skulle jag slippa ställa såna här dumma frågor) av snorkel och superfula skor, tänkte vi åka och kolla vad det kostar att spela minigolf. Stället ligger i BIOT, jag körde självsäkert mot ANTIBES istället (fast jag egentligen ville till Biot hela tiden. Men på något sett hade jag fått för mig att Antibes och Biot låg åt samma håll. Det gör det inte.) Men så kan det gå, så vi sms:ade Liz och frågade henne om det låg i Biot, det gjorde det. Sen när vi äntligen kommit fram till Biot och Marineland (minigolfen ligger precis mitt-emot Marineland), var man tvungen att köra in på Marinelands parkering för att ens komma i närheten av den där jädra minigolfen! (De är smarta, de där på Marineland.)

För att komma ut ur den här fantastiskt fina parkeringen så var man tvungen att betala 6€!!! Eftersom vi inte ville in på varken Marineland eller minigolfen (när vi upptäckt att det kostade 11€/person, och ingen av oss hade kontanter) så bestämde jag mig för att vi skulle göra det bästa av den där parkeringen.

Nu är det så fiffigt på den här parkering förstår ni, att det är fullt med rondeller på den här parkeringsplatsen. Så jag körde runt varenda jädra rondell i så hög fart jag bara kunde utan att bilen skulle välta. Sedan raceade vi med en svart bil på väg ut.

Och på väg ut stod det en "parkeringsplatskontrollist" (han har säkert inte ens en jobbtitel så jag tänkte han skulle få en) precis bredvid bommarna - och stirrade surt på mig.

Jag: Han kanske är sur för att vi raceade den här svarta bilen här bredvid.
Syster: Ja... Eller så kanske han är sur för att du körde som en idiot i varenda jädra rondell på området!!
Jag: Jaa... Det kanske var det då! :p

Sen följde vi efter en UPS-bil och försökte göra chauffören nervös. Det gick halvbra. Sen åkte vi till Britain's och köpte Prawn Cocktail Chips.


Och NU ska jag äta en lunchmacka och sen ska vi ut på havet och jaga fiskar! :D
Tjenixen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar