onsdag 7 juli 2010

- Quote of the day 2010.07.03 -


Innan jag skriver detta vill jag påpeka för min syster att det här egentligen inte har något med henne att göra, utan att jag vill poängtera hur kul pappa är! Jag upprepar: Det handlar egentligen inte om dig, det handlar om pappa. We clear? Okej, då så.



Följande scen utspelas i lördags kväll:
Syster sitter aspackad i en stol på terrassen med en blöt handduk på huvudet för att dämpa yrseln. Jag, mamma och hennes kompis T sitter och iaktar medans hon sjunger, mumlar och vänder bak-och-fram på diverse ord ("Ge mig en ny spypåse" blev till "ge mig en nyp sypåse!!!" t.ex.
Mycket roande, jag tyckte det var skitkul. :P Mamma skrattar, syster skrattar, T skrattar. Det råder en allmänt trevlig stämning trots situationen.

Nu gör min far entré. Ger min syster en kort men misstänksam blick. Utvärderar tillståndet och säger, lugnt:
".... Säg MASSACHUSETTES" och fyrar av ett klurigt leende.

Jag höll på att DÖ AV SKRATT! Så klockrent! Så fantastiskt klurigt i all sin enkelhet. Det roligaste var egentligen sättet som han sa det på... Att han klev ut på terrassen i kallingarna, lite sömndrucken, med händerna bakom ryggen i ett försök att se allvarlig ut - såsom en far ska (eller i alla fall BRUKAR) se ut när ens yngsta dotter kommer hem i det tillståndet. Men man såg att han egentligen skulle börja skratta själv - trots sina tappra försök att se allvarlig och lite arg ut.

När min syster sen försökt uttala Massachusettes några gånger, men det närmsta hon kom var "massatutits" (kanske borde nämna att hon i nyktert tillstånd inte heller kom närmare än "massatushits") gick min far och lade sig igen, utan att egentligen säga så mycket mer.

Det var nog det mest klassiska citatet hittils. :D



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar