tisdag 26 oktober 2010

- JAG KÖPTE EN LEKSAK -


Till hunden alltså. Eftersom Ozzy trots allt är en liten valp fortfarande så behöver han leksaker. Och eftersom han har ett tuggbehov som jag aldrig sett maken till hos tidigare hundar så har jag köpt en del grejer.

Så sent som igår var jag inne i en djuraffär och skulle köpa "skor" till Ross (han har trampat i en glasbit eller nåt, och sen lyckats tugga bort halva trampdynan den "tån" där det suttit nåt) mer om det senare. Hur som helst så köpte jag en sån här till Ozzy då:

everlasting fireplug

Den kallas Fire plug. Enligt förpackningen ska den här manicken vara Virtually Indestructible. Den ska alltså i princip inte gå att ha sönder... HA! Säger jag! HAHA! Knappast.
Såhär står det på en hemsida om leksaken:

"Everlasting Fire Plugs provide your dog with hours of chewing fun. Made of soft yet durable puncture resistant material, it will hold up to even the toughest chewers and the unique design allows it to wobble and roll around on its own. It's great for preventing destructive boredom behaviors or simply keep your dog happily occupied."

"Will hold up to even the toughest chewers"??? Ursäkta? När jag tog ur leksaken ur paketet så frågade jag syster hur lång tid hon trodde det skulle ta för Ozzy att ha sönder den. Hon gissade på ca. 30 min. Japp. Så var det. Han hade käkat upp godisbiten i mitten och delat själva leksaken på mitten. Han hade visserligen jävligt kul under hela processen, men det var lite av en besvikelse. Det måste väl finnas nån leksak som inte går sönder på en halvtimme??

Tips tages tacksamt emot.


Ang. Ross så var jag hos veterinären med honom igår. Han har troligen klivit på en glasbit eller tagg som fastnat i ena trampdynan på hans tass. Han verkar ha fått bort det själv dock. Men trampdynan liksom saknas på "tån" där glaset/taggen satt eftersom han har tuggat så mycket på tassen. Alltså tar han penecillin (igen), har en tratt på huvudet när han är inne och en liten hundvante på tassen när vi är ute och går. Det var allt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar