tisdag 4 januari 2011

IMORGON ÄR DET JAG SOM BÖRJAR BANTA


Detta kom jag fram till idag. Jag vill INTE väga över 70kg en gång till. Det kommer bara inte hända. Folk som träffar mig brukar säga att det är galet om jag någonsin vägt ca. 75kg. Folk som känt mig länge tycker att det är galet att jag "har blivit så smal". Nu har jag vägt drygt 60kg i typ 3 år, men efter sommaren i frankrike (och det faktum att jag åt vitt bröd, majonäs ♥, salami, ost, och pommes frites med majonäs i princip HELA sommaren så gick jag (naturalement) upp typ 1kg i veckan. Hahah, jag får skylla mig själv, det var klart värt det!

Hur som helst, för att demonstrera skillnaden i vikt så tänkte jag lägga upp 2 bilder samt vilken storlek i byxor jag hade då jämfört med nu.





Voila! Jag är den längst till höger. 17 år, storlek 32" i byxor (för att inte tala om håret, vad fan tänkte jag med??? :P)




Såhär såg jag ut förra våren. 21 år, midjemått 26" (och mycket snyggare hår!! ;))






Ännu ett lysande exempel. Vet inte när bilden är tagen, någon gång tidigt förra hösten (alltså hösten '09).


Nu ska vi inte tro att jag lider av någon form av vikthets på något vis. Det skojas mycket om mig och hur mycket onyttigheter jag äter. "Helena och kakan" typ. Men jag mår inte bra av att vara rundare. Jag tycker inte om när höfterna liksom hänger över byxkanten bara för att jag bestämt mig för att använda skärp den dagen. Jag har väl ca. 5kg att gå ner för att jag ska må 100% igen. Men det ska man väl klara?! Det handlar ju bara om att sluta käka bullar och kakor och sånt (jesus, klarar jag verkligen det här?? :S hahah). Nej, men det handlar helt enkelt om att jag inte ska se ut som på den första bilden här ovan, för det var verkligen inte kul.

Med detta viktgalna inläg måste jag (än en gång) visa DEN HÄR hemsidan. ♥ Sjukt bra idé. Och personligen tycker jag att många av tjejerna på bilderna som är modell större än jag, har snyggare kropp än vad jag har. Det handlar alltså inte om hur jag ser ut, utan om hur jag mår. Kom ihåg den här sidan. Klicka in där när ni mår dåligt över hur ni ser ut och se att alla inte ser likadana ut, och alla är snygga ändå. :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar