lördag 7 september 2013

FÖRSTA VECKAN SOM ARBETSLÖS

Har inte orkat blogga någonting den här veckan, har mest njutit av att kunna sova så länge jag orkat och att inte ha några tider att passa (måste ju såklart söka jobb, men det gör jag när jag själv väljer att göra det). Så himla skönt! ☺ 

Måndagen (2a september) var fruktansvärd, eftersom det var min första arbetslösa dag så var jag tvungen att gå till Arbetsförmedlingen och anmäla mig. Jag var där strax efter 10, när de precis öppnat, att anmäla mig tog ungefär en kvart. Halv 11 fick jag en nummerlapp, och vid 15-nånting så blev jag uppropad och fick gå och prata med en handläggare. Dessutom hade jag gått upp vid 06 för att köra Cissis vän James till Arlanda. 
Efter arbetsförmedlingen hämtade jag upp Cissi hemma hos mig, åkte hem till henne för att hämta en tröja som skulle lämnas tillbaka till gymmet i Hammarby Sjöstad. Efter att vi lämnat tröjan så åkte vi till Nacka Forum och åt (äntligen!! Hade inte ätit sen frukost vid 8). Där träffade vi på Ella och hennes kompis. Strosade omkring i alla butiker och tittade, sen åkte vi hem. Jag var inte hemma igen förrän halv 8 på kvällen. Sen i måndags har jag, mer eller mindre, bara tagit det lugnt. ☺ Är rätt nöjd med det. Storhandlat lite, varit ute och gått långpromenader med hunden och myst i sängen. ♥

// I know I've been shit at blogging lately, but since monday I really haven't felt like it. Next week will most likely get better. ☺
So this week I've mostly been relaxing and enjoying the fact that I can sleep for as long as I want and not have any time schedule that I need to stick to (of course I need to look for a new job but I do that whenever I feel like it). And it feels so great! ☺

Last monday (september 2nd) was so stressful it's ridiculous. Since it was my first day being unemployed I had to go sign up at the unemployment agency. I was there just after 10am (that's when they open), signing in took about 15mins and at about halv past 10 I got a ticket and started waiting my turn. Apparently there was a huge line that day cuz I had to wait til around 3pm until I got to talk to someone and make a plan for my job searching. And I'd been up since 6am to drive my sister's friend to the airport. 
When I was done at the unemployment agency I went back home to pick up my sister, then we went to her place to pick up this t-shirt that we returned to the gym in Hammarby Sjöstad. Then we went to Nacka Forum to eat (finally! Hadn't eaten anything since breakfast around 8). We also ran into our cousin and hung out with her for a little bit, walked around all the stores and went back home when I was ready to collapse. I didn't get home until about 7:30pm. 
So since monday I've mostly just relaxed, gone grocery shopping, taken super long walks with the dog and cuddled up in bed. ♥ 

bild via we♥it // image from we♥it

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar