fredag 13 augusti 2010

- MISSIONÄREN -


Mor och jag sitter och ser på en reklam där de pratar om sjukdomar hos barn och mödrar i Afrika....

Mamma: Varför får dom så många barn där nere hela tiden egentligen?
Jag: För att dom inte har några preventivmedel.
Mamma: Men borde man inte fixa det då istället. Hjälpa dom med preventivmedel så att de inte blir gravida och får ännu fler barn som de inte kan ta hand om? Så att de kan bygga upp sina samhällen först och få en relativt stabil miljö som barnen kan växa upp i.
Jag (mumlar): Jo...
Mamma: Men Helena, du borde åka och missionera i Afrika... Det kan du göra.
Jag (nu helt klarvaken): VAD sa du nu?
Mamma: Att du borde åka och missionera....
Jag: M.I.S.S.I.O.N.E.R.A.? Hahahahah. JA TACK!!!! :D
Mamma
(som först inte förstår riktigt vad jag är ute efter): ....Din lilla snuskunge!!


Ja det är jag det. Den lilla snuskungen som tydligen ska åka till Afrika och missonera med några skitsnygga Afrikaner. :P
Mamma kan vara rätt rolig ibland hon med.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar