måndag 26 oktober 2009

23:15


Hade ingen bra titel på det här inlägget egentligen, så det fick bli tidpunkten jag började skriva.
Sitter och lyssnar på live-inspelningar av Oasis, läser lite bloggar och när jag är klar med det tänkte jag titta på How I Met Your Mother tills jag somnar. Men fick sån lust att bara sitta och skriva lite innan jag går och knoppar.

Har egentligen tänkt starta en blogg i en halv evighet men det blev aldrig av. Mest för att det ibland är bra att skriva av sig sina tankar och saker som händer i livet som man sen kan se tillbaks på och komma ihåg saker som man annars hade glömt bort. Men kände kanske att jag inte visste vad jag skulle skriva om.
Dagböcker har aldrig riktigt funkat för mig, har kastat varenda en jag någonsin ägt. Kanske för att det som stod var sånt som jag inte ville komma ihåg. Tonåren var ett helvete för mig. Större delen av den i alla fall, och ingenting som jag vill sitta och fundera över nu när allt det jobbiga tonårstramset äntligen är över. Livet är väl ingen dans på rosor nu heller, men det är ju nu som livet egentligen drar igång. I alla fall för mig. Och sånt som händer just nu är nog sådant som jag skulle vilja komma ihåg till slut i alla fall.

Senaste året har varit helt galet, på så många olika sätt och nivåer. Fullkomligt obeskrivligt, en helt galen, hemsk, emotionell berg-och-dal bana på nästan alla plan. Så egentligen så börjar väl bloggandet nu när det börjat vända. Känns jätte bra. :) Är så himla nöjd med nästan allting just nu. Det var en konstig känsla när det började, det kan jag lova. Men nu är allt okej. Mer än okej. Helt fantastiskt faktiskt jämfört med hur jag varit tidigare. Fråga familjen, de vet.

Det var ju lillasyster som skapade det här kontot åt mig egentligen (ja Knoppi, fr.o.m. nu kommer du be referred to som lillasyster. I alla fall i den här bloggen. Eller Lill-knopp, beroende på mitt humör). Vet inte varför, nämnde att jag fundeade på att börja blogga och hon drog igång och fixade domänamn och header och allt. (Jaja, inte allt då. Ibige fixade bakgrunden och stylade alltihop för att både jag och syster är, än så länge, för korkade för att förstå hur man gör. Känner att om jag inte nämner det här så kommer han skriva kommentarer om att jag är otacksam. Så det va bäst att nämna det också. :p)
Namnet på bloggen kommer sig i alla fall av att när lillasyster var liten kunde hon inte säga Helena, och kallade mig Nena i en halv evighet, sen kom mina galna kompisar och jag fick smeknamnet Pigeon. Därav "Nena is Pigeon".

Känner att det nog är dags att krypa i säng med How I Met Your Mother, smörja in händerna (jag är fuktighetskräms-junkie) och bara mysa en stund innan jag somnar. :) I morgon är det ny vecka, förhoppningsvis fylld av lite solsken och nya gummistövlar. Att gå ut på Gärdet i leran med en hund på närmare 50 kg iklädd Converse när det ösregnar kommer inte hålla i längden. Så ny vecka och nya gummistövlar alltså. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar