måndag 29 april 2013

ALLTING GÅR FÖR FORT

Jag hade världens bästa helg med världens bästa mamma. I lördags var vi ute och fikade och småshoppade (blev två par nya jeans (från H&M) och två skjortor från Gina Tricots rea). Hittade dessutom en skitsnygg bomber jacka på Lindex som jag hemskt gärna vill köpa, men den kostar 600:- så det får lov att vänta, det och nya Converse. Det finns viktigare saker att lägga pengar på.

Familjen åkte hem i går, och på kvällen fick jag ett samtal från mamma som precis varit på sjukhuset och hälsat på farmor. Hon sa att jag kanske borde ta och åka till Kalmar eftersom farmor är så dålig. Hon skulle ringa tillbaka i dag när de pratat med läkaren och fått veta mer. Det gjorde hon; både hon, pappa och Cissi har ringt flera gånger i dag. Mitt plan lyfter i kväll klockan 18:00. Andreas åker ner i morgon med bilen. Enligt läkaren så kan det gå väldigt fort nu.
Det känns jättekonstigt, hur saker kan vända så fort. Det är visserligen vanligt när en person har cancer, och hon har varit riktigt dålig förut men den här gången blir det nog inte bättre. Den här gången är det på riktigt. Vi får väl se hur det går, men jag ska vara där så mycket och så länge jag kan. Om vi fanns där när min farfar (som vi knappt kände) dog, då ska jag vara där när det är farmors tur. Hon är min ända släkting, hon ska inte behöva vara där ensam. ♥


EVERYTHING'S MOVING TOO FAST
I had the best weekend with the best mom in the world. ♥ On saturday we went shopping and stopped for coffee. I got two pairs of jeans and two shirts. I also found the nicesr bomber jacket at Lindex, but it costs 600sek (approx. €60) so it'll have to wait. That and a new pair of Converse. There are more important things to spend money on. 


My family went back home yesterday, and last night I got a phone call from my mom saying that my grandmother's condition has worsened and that I should probably get down there as soon as possible. She said she'd call back today after visiting again and talking to my grandmother's doctors. Which they did, both her, my dad and my sister have called several times today. They booked me a flight for 6 pm. My brother's going down there tomorrow. According to the doctor things can change very quickly now, so we really don't know how long she has left. Which I guess is normal when a person has cancer, but this time she's not gonna get better. This time it's bad for real. We'll see what happens but I'm determined to be there for as long as I can. If we were there for my grandfather (who we barely knew) when he died, I'm sure as hell gonna be there for my grandmother. She's my only grandparent, she's not gonna have to go through this alone. ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar