lördag 5 december 2009

2009.12.04 - Ross


Okej, så egentligen så är det väl den 5:e nu eftersom klockan är över ett på natten. Men inlägget handlar trots allt om dagen som gått.

I vilket fall som helst så handlar väl det här mest om Ross och hans tillstånd.
Vi åkte inte till veterinären med honom när han blev biten eftersom mamma och pappa tyckte att han inte verkade tagit någon större skada annat än att han var chockad. Men idag, tre dagar senare, så har nackpartiet precis där huvudet slutar och nacken börjar, svällt upp. Nu har han en stor tjock varböld, bred som en tjockkorv, från ena örat till det andra. Sedan upptäckte jag att skinnet under hakan hängde mer än vanligt och såg svullet ut. Det visar sig att han har en pås-liknande varböld under, på halsen, också. Han är lite marbultad.

Helt sjukt. Jag blir så himla ledsen och arg när jag ser vilken skada han fått, och när jag tänker på att tanten som ägde hunden som attackerade honom inte tog något ansvar över huvud taget, och dessutom påstod att Ross var den som var farlig och borde hållas kopplad. Min hund har nu ett sår vid höger öra som är öppet och varar, och ett annat sår på vänster sida som har blött något otroligt. Emellan dem ligger en korvig, och väldigt öm, böld. Och hunden piper till av smärta när man tar på nacken. Halsen funkar att ta på men det ser inte trevligt ut. Så vi ringde till veterinären, men han var inte där. Vi ska försöka få tag på honom imorgon så att vi kan åka dit och få såren dränerade så att infektionen inte sprider sig. Vi får se hur det går. Det är ju inte farligt så länge vi fixar det i tid.


Nu till något roligare, imorgon ska jag och lillasyster ha Julpyssel dag! :) (ja, efter vi har varit hos veterinären då). Var på Panduro idag och köpte glitter spray och röd färg och en massa andra fina grejer så vi kan göra lite fina juldekorationer och julklappar. Ska bli jätte mysigt. :) Vi får ju ta en lite tidig julafton eftersom jag inte kommer vara hemma i jul. Så nästa lördag blir det "lilla julafton" hemma hos oss. Vet fortfarande inte vad jag ska ge lillayster i julklapp. Jag har en känsla av att hon har något på gång åt mig. Spännande grejer. Hoppas Storebror kommer hem någon gång innan jag sticker också så vi får lite "familje jul" i alla fall.
Men nu är det How I Met Your Mother som gäller innan jag somnar. Visserligen har jag börjat om på säsong 1 igen bara för att jag inte har fler än fyra säsonger. Men de är lika bra varje gång. God natt, och håll tummarna för lill-hunden.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar