söndag 6 december 2009

2009.12.05


Jag hade precis skrivit ett aslångt inlägg om hur illa Ross mår och vilka skador han fått, men tyvärr lyckades jag komma åt någonting och lyckades radera alltihop. Så jag får skriva om det imorgon.

Jag kommer snart, förmodligen imorgon, lägga upp bilder på Ross sår så att folk kan se hur förjävlig han ser ut och vilken skada han fått efter den här brutala attacken i onsdags. Och också tala om vad vi, tillsammans med vår uppfödare, fick göra idag för att fixa till såren. Det involverade kanyler, skalpeller, strumpstickor, och en massa var och blod samt en rejäl dos salva som sprutades in i de öppna och djupa såren. Hunden är helt utmattad, han orkade inte ens gå ut ikväll... Jag hoppas att

När de här bilderna kommer upp skulle jag verkligen vilja att ni få som läser det här länkar till inläggen med bilder (ska försöka hitta tanten som ägde hunden och fota både henne och hennes hund om jag kan, och lägga upp de med), länka i andra bloggar, på facebook, var som helst. Det spelar ingen roll. Men är verkligen jätteviktigt, hade jag haft en något mindre hund så hade den inte klarat sig. Den hade dött. Det är ett mirakel att Ross klarade sig, fast han är så stor, och att den andra hunden inte kom åt halspulsådern. För trots sin storlek kunde han dött.
Och om den här kvinnan tagit sitt ansvar så hade jag haft kvar min urgulliga, mysiga, underbara, 7-åriga knasboll till hund istället för att han nu ligger någonstans och kliar upp infekterade sår. Det hade lätt kunnat undvikas, och jag vill att andra ska veta vem de ska akta sig för. Så länka snälla rara människor. Länka när bilderna kommer upp.

Nu tänker jag gå och sova, sedan ska vi julpyssla imorgon istället. Då har jag något mer positivt att berätta om.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar