onsdag 9 december 2009

2009.12.08 - Svininfluensan


Nej, jag har fortfarande inte lyckats överföra bilderna på Ross' skador från kameran till datorn. Det var en ganska hektisk dag. Började med att jag och lillasyster gick upp kl. 08:00 för att promenera jycken (hon var ledig från skolan), stack in till kontoret och kuverterade julkort, gick på lunch, gick med hunden, åkte hem och gick till husläkaren och vaccinerade mig mot svininfluensan. Efter att jag återhämtat mig (sprut-skräck ni vet) efter att inte ha svimmat (med viss svårighet, men i alla fall), så stack vi iväg ner på stan. Kom hem vid 7-tiden, lagade mat. Lekte med grannens 1½ åriga dotter som var super busig. Sade "där", pekade och sprang iväg åt det håll hon pekade. :p Hon var faktiskt riktigt rolig. Försökte sno lillaystsers mobil gjorde hon också. Tog den och försökte rymma från hennes knä. Gick inget vidare. Men den var väl fin för att den blinkade när hon tröck på knapparna. Sen gav hon sig på datorn också. Måste medge att hon var ganska kul.

Och svininfluensan då? Har jätte ont i armen. Men än så länge är det den enda biverkningen jag fått. Så vi får väl se hur jag mår imorgon.... Då ska bytas mobil abonemang.

Sedan har vi julpysslat också. Skitfint blev det. Riktigt kul att spraya guld- och silver färg på allting! :) Mysigt värre. Allt som saknas nu är fler ljus.

Men nu tänker jag gå och sova. Är trött av vaccinet och har en massa grejer att ta hand om imorgon. Måste leta reda på en resväska som passar, försöka checka in online, kolla vilka kläder och grejer jag ska ha med mig, byta mobil abonemang, ta hand on hunden och försöka hitta en bra julklapp åt lillasyster. Vi får se hur det går, hoppas jag inte har feber imorgon....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar