tisdag 23 november 2010

PLANER FÖR BLOGGEN


Jag har planer för den här lilla bloggen. Fick sån inspirationsboost idag att jag fick lust att göra någonting av det. Eftersom hundarna (framför allt valpen) tar upp ganska mycket tid så har jag inte supermycket tid över att lägga på t.ex. att rita. Så jag vill vara kreativ och positiv på andra sätt - genom den här bloggen. Jag startade ju den här som ett steg i en mer positiv riktning efter en långt gången depression som tog upp för mycket tid. Som en positiv nystart på något kul. Därav skrivs det inga deppiga inlägg här. Men nu vill jag ta det till en ny nivå, kanske vara en liten inspirationskälla eller ljusglimt i mörkret för någon annan (och med mörker menar jag inte någon form av depression och självmordstankar. Absolut inte. Snarare grått och trist vardagsmörker).

Idag blev jag medlem på två nya webbsidor, en av dom visade sig vara riktigt bra som inspirationskälla. Få saker är så fina som riktigt bra foton. Som sagt, mina favoriter kan man hitta HÄR.
Det intressanta med bilder, framförallt foton, är att de som man dras till kan berätta så mycket om vem man är.


Hur som helst, planerna är att göra bloggen ännu mer personlig. Fler bilder, fler tankar, fler drömmar.. Allt det där. Sen är jag ju lite knäpp också, och det kommer inte försvinna. Icke att förtrösta! :P



Tumblr_lacxm8cfzs1qdivaso1_400_large




Här bjuckar jag på min absoluta FAVORITbild - den är så himla fin, sjukt vacker. Den får mig att vilja ta mitt pick och pack, dra till Paris och bo i en halvtaskig gammal lägenhet som nästan är fallfärdig, dekorera den med ljusa beige-rosa tyger och spets, och sitta på balkongen i ett tunt nattlinne med ett ritblock i knät, se ut över gatan och Eiffel tornet med en kopp te och nygräddad baguette på ett litet runt bord gjort av mosaik. Och bara vara. Kanske finns det en liten katt som spontant kilar in i lägenheten fast den inte är min... Det skulle inte finnas någon säng. Bara en stor, riktigt tjock madrass på golvet fast med supermysiga sängkläder. Och fönstrena skulle vara riktigt stora. Nästan från golv till tak med fina tjocka gardiner. Och det skulle alltid stråla lagom varmt solljus genom fönstrena så att gardinerna fladdrar (okej, får ta ett par ljusa - nästan genomskinliga gardiner under de där tjocka. Det är dom som fladdrar).

Nä, nu slutar vi drömma och börjar med att skriva ut den här bilden och rama in den tror jag. Det är en bra början. :)



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar