torsdag 25 juli 2013

MIN SEMESTER - EN SAMMANFATTNING

Ja, jag har varit helt sämst på att blogga under min semester. Jag är väl medveten om det, men nu är jag hemma igen och back in action. ☺
Kom hem i går eftermiddag. Syster mötte mig på Centralen och sen gick vi och fikade på Espresso House. Sen åkte jag hem och packade upp min resväska (för första gången någonsin har jag packat upp väskan samma dag som jag kommit hem, det har aldrig hänt förut).

Nåja, sammanfattning av min semester var det ja. Solade massor, badade, åkte ner till Cannes och shoppade (4st rätt så snygga plagg från Zara blev det, får ta bilder på dem senare). Åt luncher på trevliga restauranger, åt glass i Antibes, satt till klockan tre på natten utanför en strandklubb på croisetten i Cannes och tittade på mysigt folk. ☺ Det var helt klart en superbra semester, lite kort bara. Det fanns saker som aldrig riktigt hanns med - lunch i Monaco, promenader i Nice, strandhäng en hel dag osv. Men det tar jag igen nästa gång. Nu när jag är hemma igen så ska jag bara njuta av min sista semestervecka - ta cykelturer runt Djurgården, gå på stan, äta glass i nån park, hänga på Söder... Får se hur det blir, men det känns bra att ha en vecka kvar av semestern när man kommer hem.

// Yes, I've done the worst job blogging during my vacation, I know. But now that I'm back home and "back in action" I'll do better, promise. 
I came home yesterday afternoon, my sister met me at the Central Station and we went for iced coffees at Espresso House. ☺ After that I went home and unpacked (yesterday was actually the first time ever that I've unpacked the same day I got home. That's never happened before). 


Anyway, so a little recap of my vacation: I did a lot of tanning, swam in our pool, went down to Cannes and did some shopping (I bought four pretty cute pieces at Zara, I'll make sure to take pictures of them later). Had lunch at a bunch of cute restaurants, hade ice cream in Antibes, sat outside a club on the croisette 'til 3 a.m. and just watched people who were at the club or walking by (I love people-watching ☺). All in all I had a pretty great vacation, but I would've loved for it to be a bit longer. There were things I never got to do - have lunch in Monaco, go walking in Nice and hang out at the beach all day. But I'll do that next time. Now that I'm back home I'm just gonna enjoy the last week of my vacation - take bike rides around Djurgården, have an entire day walking around town, hang out at Söder.. We'll see how it plays out but I'm glad I have an entire week of vacation left, cuz I'd hate to have come home and have to go to work straight away. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar