måndag 13 september 2010

- HELGEN -


Kan meddela att helgen varit ganska smärtfri gällande småhundar och grejer. Trodde nästan att det skulle bli kaos i lägenheten eftersom den lilla far runt som ett skollat troll så fort nånting rör på sig. Men när Ross kom fram till att det var han som bestämmer och upptäckte vilket oerhört övertag han har så har det gått bra. :) Tror lilljycken har kommit för att stanna..
Han är riktigt bra mentalt den lilla hunden (som vi bestämt oss för att döpa till Ozzy), trots att staffar brukar vara "dåliga" vakthundar eftersom dom tycker att alla människor är supersnälla så vaktar han riktigt bra (vilket förmodligen beror på att han varit misshandlad av människor) :D Men jag är stolt.

Eftersom Amstaff är en ras med rejält med energi så tog jag ut lillskrutt på en 6 kilometers springrunda i lördags (tänkte att Ross kanske skulle må bra av lite lugn och ro ibland också), vilket resulterade i ganska smärtsam träningsvärk i benen. Men det var det värt. Har ju en del extra "sommarkilon" på mig just nu... Hahah. :p Så det är säkert bara bra. Kombinerar jag springandet med dansen så tror jag att det blir bra. Kanske borde ta lite styrketräning på det också... Men det är ju såklart rätt skrattretande med tanke på hur svag jag är i armarna...

Dansen då... Har inte nämnt så mycket om den sen vi började för två veckor sen. Men det har gått bra. Ganska i alla fall. Jag tänker använda ursäkten att "jag har inte dansat på 8 år" så länge jag kan. :P
Förra veckan började vi med ordentlig hip hop/street koreografi. PERFEKT tänkte jag, tills jag fick fruktansvärt ont i ryggen att jag inte kunde böja mig ner ens för att stretcha. Typiskt att man ska ha så jävla ont när man drar igåg med en riktigt cool koreografi. Har sovit med en värmedyna på ryggen sen förra torsdagen så nu på torsdag borde jag vara fit for fight igen. Håll tummarna.

Det får duga som uppdatering. Har fortfarande inte fixat min dator (fast jag ska erkänna att det faktiskt är ganska skönt att låta datorn va när man kommer hem) så jag kan inte blogga nåt hemifrån. Tror ändå inte att jag skulle ha tid med det ändå med tanken på att Ozzy tycker att allt är en leksak och tar det han just för tillfället anser lämpligt, så man får va på sin vakt hela tiden. Enda gången man vet att han är lugn och inte snor nåt är när han sover - eftersom han sover i min säng. :P


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar