måndag 20 september 2010

- VALET -


Vet inte riktigt vad jag tycker om valet, mer än en sak. Att hatet mot Sverigedemokraterna är åt helvete. Nej, jag röstade inte på dem - men jag tror mycket väl att det finns många människor ute i landet som tycker att invandrar-politiken i det här landet är åt helvete. Att jag tycker som jag tycker beror ju på att jag har varit invandrare själv. Det är inte lätt att komma till ett nytt land, men det är så oerhört fel att hela landet ska ta mer hänsyn till invandrarna än sina egna landsmän. Var det någon som erbjöd mig lektioner i svenska när jag bodde i frankrike? - Nej. Fick jag ta mitt eget språk i skolan istället för att lära mig ett nytt språk? - Nej knappast.

Sverige är i mina ögon ett generellt svagt land. Ett fegt land. Jag kan helt ärligt och öppet säga att jag håller med om mycket som stod i SDs kampanj, däremot är det lite nazistvarning på det partiet. Det som gör mig nervös är att man inte vet hur långt de är villiga att gå för att få sin vilja igenom. Nu är det här ett parti som inte kommer ha någon direkt makt över hur landet styrs. Om jag fick bestämma skulle Reinfeldt ta SDs åsikter i åtanke och styra det de står för till något som kan vara användbart under kontrollerade former istället för att stå och klaga på valresultatet som en annan kärring. Man up för i helvete! Styr landet så som folket röstat! Bevisa att du kan hantera din statsminister post istället. Det här är ju bara löjligt.

Det är min åsikt och jag står för den. Take it or leave it.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar