onsdag 22 september 2010

- LÄS LÄS LÄS! -


Via Veckorevyns Hannah Arnhögs blogg hittade jag DEN HÄR ARTIKELN. Inte för att jag håller med helt och fullt, men det här var det bästa jag läst gällande Sverigedemokraterna sen hela den här skiten drog igång.

Ett utdrag ur artikeln lyder: 

"Det är svenska medborgare som är missnöjda med integrationspolitiken
. De är missnöjda med debatten kring den.  De har upplevt ett problem, och de har upplevt hur det här problemet har ignorerats av de etablerade partierna. Då försvinner förtroendet för dem, och man ser sig om efter ett annat parti. De hittade Sverigedemokraterna"


Bra sagt tycker jag.


Reinfeldt är fortfarande svag i mina ögon. Svag för att han - det första han gjorde när han fick reda på att Sverigedemokraterna kom in i riksdagen - mer eller mindre bad Miljöpartiet att slå sig samman med honom. Det gör mig jävligt orolig att ett gäng människor på samma mentala nivå som dagisbarn som kastar sand på varandra när dom är arga, ska styra vårt land!

Jag står fast vid den åsikt jag haft hittils och tycker att Reinfeldt ska ta sitt ansvar som statsminister och bevisa att han - som pappa brukar säga - "är mogen uppgiften" och klarar av att styra landet så som folket har valt, istället för att krypa till Miljöpartiet det första han gör. Då hade det varit bättre om han hållt tyst istället. I alla fall angående den frågan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar