söndag 19 december 2010

IT'S ME OR THE DOG


Sitter och tittar på 3:an, hundtränaren Victora Stilwell tränar två stycken pit bulls. YES tänkte jag. Jag kan behöva lite bra tips eftersom Ozzy har varit svårhanterad de senaste tre dagarna, så fort han blir lämnad ensam så tuggar han sönder saker. Nu senast min systers nya skor, ett par av mina converse och ett par tofflor. Hundarna i dagens It's me or the dog, trodde ägaren, hade separationsångest. Men det verkade som att de snarare blev uttråkade när de var ensamma för länge... Frågan är om Ozzy har separationsångest eller om han också bara blir snabbt uttråkad när han blir lämnad ensam en stund... Jag vet inte, men det måste ju gå att fixa på något vis. Ella tyckte att man kanske skulle kunna skärma av ett rum som han får va i när man lämnar honom ensam. Så han inte har lika mycket space att röra sig på. Kan vara värt att testa. Han är ju trots allt bara ett år. Det borde lugna ner sig när han blir äldre.



Kids on Flickr - Photo Sharing!


 


 


 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar