tisdag 19 januari 2010

2010.01.18


Mer än en månad sedan som jag åkte hemifrån, känns inte alls som en månad. Känns faktiskt inte som att vi gjort särskilt mycket. Det kan i och för sig bero på att jag har varit så himla dålig på att fota. I ren desperation får jag ta och sno bilderna som pojkvännen tagit. Dock har jag faktiskt två stycken föga vackra foton på mig på min kamera. De ska jag lägga upp när jag kommer hem och kan proppa in fotona i min egen dator.

Eftersom jag förmodligen inte kommer vara här längre än till nästa måndag så vill jag gå ut och se mer av Dublin (trots att det ser ut som vilken annan brittisk stad som helst), jag har ju faktiskt aldrig varit här förut. Så imorgon tänkte vi gå ut och tappa bort oss så att vi kan hitta hem igen. :) Tyckte det var en bra idé.

Och så, med tanke på att vattnet har stängts av de senaste 4 dagarna utan förvarning så har det varit dåligt med duschar. Tråkigt, jag tycker ju om att ta ett bad eller duscha bara för att det är varmt och mysigt, och för att jag gillar att få lite tid till mig själv och göra saker som jag tycker om. Nu säger jag inte att killar är helt dumma i huvudet, men grabbar fattar liksom inte att man spenderar pengar på bodylotions, handcremer och nagellack för att man tycker om det, och inte för att "samhället har pumpat in det i skallen på tjejer att ni måste vara snyggt sminkade och köpa alla dessa, helt oanvändbara, prylar hela livet för att ni ska duga". Jag saknar att kunna ta en riktigt lång varm dusch, smörja in mig och sen ta en kopp te framför tv:en medans jag målar naglarna. Tror nog det är det jag har saknat mest faktiskt. Så imorgon tänker jag dra med ovannämnda pojkvän till H&M så att jag kan köpa ett av deras superfina röda nagellack så jag kan sätta mig med min bok och mitt nagellack och göra nåt som jag vill medans grabbarna kollar på någon tv serie eller nåt. Tycker det låter som en utomordentlig idé. Jag är ett geni!

Vad mer? Lillasyster har klagat på att jag är skitdåligt på att skriva här, det kan jag ju hålla med om. Men för att vara helt ärlig har det liksom inte hänt så mycket på senaste tiden... Har vaknat varje dag med täppt näsande och lungor som vägrar andas utan att hosta (mamma vet varför, men jag orkar inte gå in i detaljer när det gäller det här) den senaste veckan. I korthet så har pojkvännen en bror som röker, och jag har astma. För det andra så är det heltäckningsmattor i vartenda rum här så det fastnar massa damm och grejer i mattorna vilket säkerligen är det som får mig att hosta. Och som komplement till detta så är det dåligt med värme i huset och vattnet stängs av då och då helt utan anledning. Men om något mer intressant händer så får jag väl skriva om det.

Annars så kan jag meddella att jag på senaste tid börjat sakna min gamle far en massa (nej, jag ljuger inte. Och ja, jag är medveten om hur konstigt det låter med tanke på att vi bråkar så mycket). I alla fall så har jag fått en massa flashbacks från när jag var liten och minnen har liksom kommit tillbaka som jag helt hade glömt bort att jag ens hade. Så nu blir nog pappa glad för att jag kommer hem snart. Förresten, jag ger oss ca: en och en halv vecka efter det att jag kommit hem tills vo börjar bråka igen. Men jag saknar dig ändå, så det så!

Nu tänker jag gå och byta om och borsta tänderna och allt. Kanske gå och titta på ett halvt avsnitt av Firefly, och sen förhoppningsvis få resten av slöhögarna i säng så att jag kan gå och köpa nagellack imorgon! God natt, knoppar. :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar