måndag 25 januari 2010

2010.01.25 - I väntan på sömntutan...


Sitter och läser bloggar, kollar facebook och försöker dricka te utan mjölk i väntan på att sömntutan ska vakna (ja, jag är medveten om att klockan är närmare halv tre på eftermiddagen men pojkvännen sov säkert ingenting igår eftersom han har dragit täcket över huvudet och snarkar med fötterna utanför sängen).

I vilket fall som helst så har jag precis bokat min biljett hem. Lördag den 30e kommer jag hem igen. Bäst för Sverige att det har snöat lite då. Och bäst för Ross att han har saknat mig! Jag saknar den hunden så jag tror jag blir tokig. Jag blir sjukt rastlös av att inte gå på mina promenader varje dag. Jag är van vid att ta hunden och gå tre eller fyra långa promenader per dag, och nu sitter vi mest bara och tittar på film eller The Celebrity Apprentice hela dagarna och käkar Nutella. Inte för att det är något fel med det, men om jag inte får komma ut nånting blir jag lite purken faktiskt. Antingen det eller sjukt hög på sockret från all Nutella, vilket leder till att jag beter mig lite som en irriterande 5-åring (med tillhörande intelligensnivå bör tilläggas).

Men nu tänker jag brutalt väcka den sovande snarkmaskinen så att jag får någonting kul att göra de resterande 5 dagarna jag är kvar här. Antingen det eller försöka jobba lite på utseendet på den här bloggen.... Antingen eller. Vi får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar