lördag 23 januari 2010

2010.01.22 - Change of plans.


Jaha ja. Då ska man förflytta sig igen då. Mamma, du som har koll på hur landet ligger här borta när det gäller det som hände i förrgår, och dessutom läser dessa inlägg det första du gör på morgonen, så här ligger det till...

Så igårkväll efter att ha pratat med R's rumskamrater, bestämte vi oss för att ha ett gruppsamtal och prata om saker, som t.ex. att han behöver sluta röka, att den konstanta utgiften som går åt till cigaretter per år landar på ca: 30 000 sek. och att det uppenbarligen i längden inte håller. Osv, osv. Alltså uppenbarligen ett problem i finanstider som denna, särskilt när man samtidigt ska betala två stycken universitetsutbildningar. Så vi skulle alltså ha någon form av "intervention" här igår, vilket ledde till ett bråk som nästan kom i närheten av familje bråk á la Wahlström, om inte värre.

I vilket fall som helst, jag kan gå in i mer detalj ang. det här på telefon imorgon, så tar vi färjan över till England imorgon och spenderar resterande vecka hemma hos Tony. Båten går kl. 14:30 vår tid (15:30 er tid) men vi lämnar huset imorgon vid runt 9, 9:30. Jag ringer imorgon i vilket fall som helst.

Så det var det. Jag hörde hur R pratade med sin far imorse runt 7-tiden nånting och jag tror att det var hans idé att vi skulle åka härifrån.. Jag vet inte. Men det kan vi spekulera om sen. Jag ville inte ringa nu eftersom klockan är efter 11 och ni säker sover vid det här laget. Så nu vet ni det. Vi hörs imorgon. Med förhoppningsvis en positiv blogguppdatering.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar