onsdag 12 december 2012

PACKAT KLART ☺

Jag har äntligen fått "arslet ur vagnen" så att säga, och packat min resväska som jag ska buda ner till Kalmar i morgon. På det viset slipper jag kånka på min resväska utöver hundens resebur, hunden, handväska med alla saker i, osv. Då blir det mycket lättare.

Borde jag packa ner alla mina nagellack? Jag är osäker, jag har ju över 80st och det är klart att både jag och Cissi skulle tycka att det är kul och mysigt att sitta i soffan, titta på film och måla naglarna. Men behöver jag verkligen ta med typ 80st??

På tal om nagellack så vet jag vad jag verkligen skulle vilja ha i julklapp! Gellack för hemmabruk,
finns av antingen märket Depend (budget) eller Orly (lite dyrare). Vad jag har förstått från diverse bloggar som testat produkterna så är det ingen större skillnad, (det från Orly har fått 5/5 medans Depend fått snittbetyg på 4/5) så man kan lika gärna köpa den billigare från Depend.

I finally got around to packing all my stuff for my trip to Kalmar. I'm sending it with DHL tomorrow, that way I don't have to carry around a suitcase along with the dog's travel cage, the dog (obviously), my handbag (with books, computer etc). This will make it much easier on me. 

So, should I pack my nailpolish? I'm not really sure, I can't decide! After all I have more than 80 different polishes, but I know that both me and Cissi would love to curl up on a couch, watch a movie and paint our nails. But do I really need to bring 80 different ones? 

Speaking of nailpolish, I finally figured out what I'd really love for christmas! Gel-polish that you can do yourself at home. You can find these from two different brands; either Depend (fairly cheap) or Orly (kinda pricy). From what I gather from different blogs that have tried these products, there isn't much of a difference between the two (the kit from Orly got 5/5 while Depend got 4/5) so you might as well buy the cheaper set from Depend.


-bild via google -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar