tisdag 28 augusti 2012

PENDELTÅG

I morse tog jag och hunden pendeltåget in till stan. Tog bilen igår och det var ett helvete. Det tog mer än 1h30 att komma till jobbet, inte värt! Så i morse stod vi lydigt på pendeltågsstationen och väntade på tåget med alla andra pendlare kl. 7:30. Det tog en timme från dörr till dörr, men det var det helt klart värt. ☺ Vovven var lite förvirrad över gnisslandet som kom från dörrarna så fort tåget bromsade in (gammalt tåg), men det gick hur bra som helst. Han satt lydigt och tittade på dörren med huvudet på sned. Sen klämde han in sig bakom benen på en snäll gubbe som råkade hamna bredvid mig, tur att han inte a) var hundrädd. & b) inte var besvärad av det. Det hade kunnat bli jobbigt då. 

I eftermiddag ska jag och min kära mor dra ut på stan en sväng och köpa lite saker till Cissi's födelsedag. ☺ Först hade jag tänkt buda grejerna med DHL ner till Kalmar men eftersom mor & far ändå är i Stockholm tills i morgon eftermiddag så får de ta med sig grejerna när de åker. Plus att jag får spendera lite tid med mamma, och det är ju alltid trevligt. ♥



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar