torsdag 16 augusti 2012

VATTEN, VATTEN, VATTEN

Idag har jag druckit ca. 2,25 L vatten. 2,25 liter!
Har försökt jobba på det där mer att gå ner i vikt på riktigt, har därför (mer eller mindre) slutat dricka saft/läsk och bytt ut detta mot att dricka vatten istället. Plus att jag dricker vatten istället för att småäta, dvs. varje gång som jag känner för att äta något så dricker jag vatten. Vilket leder till att jag dricker vatten hela tiden på kontoret. Efter att all stress med den snart stundande flytten är klart och jag är inbonad och färdig så tänkte jag också försöka ge mig på att börja springa igen. ☺

Jag måste ändå erkänna att efter att ha bytt ut "dricka" (alltså sådant som inte är vatten) så känns kroppen bättre. Plus att man är mätt hela tiden så man får inget sötsug. Jag sa nej till en donut igår!! Det har ju i princip aldrig hänt förut så jag tyckte att det var värt att nämnas. ☺ Det långsiktiga målet är att jag ska få in rutinen att springa i någon timme eller så efter jobbet varje dag, men det tar vi tag i när jag flyttat. ☺


- här har vi målet till nästa sommar, jag ska komma i mina gamla jeans! • bild via google -

Men nu ska jag bege mig hemåt, krypa i min fina OnePiece som pappa köpte åt mig. ♥ (Har kommit fram till att jag vill ha en till, helst i fleece, att krypa ner i när den andra behöver tvättas *hint hint*)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar