måndag 2 november 2009

2009.11.01 - Konstiga drömmar.


Tror att gårdagens besök på kyrkogården framkallade lite konstiga reaktioner i min familj. I alla fall hos mig och min mamma.

Jag drömde att Iggy (vår första hund), fina Iggy med sitt vita fluff på bröstet, var begraven under ett träd i trädgården till det hus som vi bodde i innan vi flyttade in till stan, och nu när vi inte bodde där längre kunde vi inte besöka graven och dekorera med blommor och ljus som vi gjort på mormor och morfars grav. De nya ägarna till huset vägrade låta oss komma in och delge Iggy en minnesstund, trots att det var Halloween. Så vi var helt enkelt tvugna att bryta oss in. På något sätt ta oss in i trädgården mitt i natten, gräva upp urnan och ta hem den. Sen vaknade jag, någonstans i ett virr varr av "flashing images".

Nu hör ju till saken att vi aldrig begravde hunden. Och vi har ingen urna heller. Vad som hände med kroppen det vet jag inte. Och behöver inte veta det heller. Pappa vet nog, det var han som hade kontakt med veterinären. I vilket fall som helst så kändes det väldigt konstigt när jag vaknade i morse eftersom inget av det här var logiskt över huvud taget.

Nu till något ännu konstigare. Mammas dröm. Tydligen så drömde mamma att mormor ringde till henne i natt, att hon talade om att allting var bra med henne. Och hon tackade för blomman som vi satt på graven.
Himla konstigt. Fast samtidigt tycker jag att det där är ganska häftigt. Även om det bara var en dröm så tycker jag att själva tanken var fin på något vis. Det var säkert trevligare att vakna upp och ha haft den drömmen än att vakna upp med min dröm som gravplundrare. Helt sjukt.

Tror det händer en hel del konstiga grejer med ens huvud när man tänker för mycket. Tror att det var det både jag och mamma gjorde igår. Fast å andra sidan så har jag ju haft konstiga drömmar förut, bara inte riktigt på den här nivån. Får väl se vad som händer nästa år.

Imorgon ska jag i alla fall försöka lägga upp lite bilder på luggen så att ni får se hur det ser ut.
Ikväll när jag gick ut med hunden iklädd rutiga pyjamas byxor, en alldeles för stor (brun) fleece tröja, halsduk, ugg-stövlar, en grön dunjacka (som är så tjock att man ser ut som Michelin mannen när man har den på sig), en enorm halsduk och en knallrosa mössa, sa mamma när jag kom hem att jag såg ut som Bonde söker fru. Jag tycker jag var ganska söt, men det kan man säkert diskutera...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar