fredag 6 november 2009

2009.11.06 - Idol


Ja, jag är lite töntig och sitter och tittar på Idol. Temat för kvällen är Världens bästa låt. Hur skulle man kunna välja? Om jag skulle välja världens bästa låt tror jag att jag skulle välja Wonderwall av Oasis. Återkommer alltid till den låten. Det är samma sak med den låten som mitt val av tatueringar, jag återkommer alltid till samma motiv; tassavtryck och änglavingar. Och med låtar kommer jag alltid tillbaka till just Wonderwall. Vet inte varför.

Nog om det, åter til Idol. Jag har ju min solklara favorit redan från början, Tove. Hon är sinnesjukt bra, hur någon kan ha den rösten och bara vara 16 år är helt galet.

Sen har vi de andra som var bäst ikväll: Mariette, Calle, och Erik. De är helt klart bäst i hela tävlingen de här fyra.
Sedan har vi personen som jag har blivit småkär i, Eddie. Killen som är så sinnesjukt söt att jag förvandlas till en trettonårig pubertets tjej som sitter i soffan och ler och fnittrar som en tok, skriker "men åååh, han har så fina ögon!!! Jag svimmar snart!" i takt med att han ler ett snett leende eller får lite tics och kisar in i kameran. :)

Alla som känner mig väl vet att jag är tokig i mörka killar. Eller som jag brukar uttrycka det: bruna pojkar. Med skäggstubb, rufsigt hår och intensivt mörka ögon. Jag faller som en fura, rakt av bara. Inget snack.

Eddie är helt klart inte bäst i Idol, hans röst stämmer inte med den musik jag gillar. Han är för mycket pop, och om jag någonsin lyssnar på radio över huvud taget så är det Bandit 106.3 som gäller. Men jag vill nästan att han ska få vara kvar bara så att jag ska kunna sitta och titta på den här sjukt söta killen i några veckor till.

Och ja, jag är medveten om att jag har kille. Men han är också oerhört medveten om min killsmak och skulle inte alls bli förvånad över att jag sitter här och blir svimfärdig pga Idol-Eddie. Så det är lugnt. Bara så ni vet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar