torsdag 12 november 2009

2009.11.11 - Veckans (ev. månadens/årets) höjdpunkt.


Nu orkar jag inte skriva något längre inlägg om det här eftersom jag är trött och vill gå och sova. Så det här får bli lite av en preview av vad som hände idag, som jag definitivt kommer skriva ett väldigt långt och invecklat inlägg om vid ett senare tillfälle. Kanske imorgon till och med.

Pappa blev blåst som bara fan idag. Det var så himla vackert. Fucking glorious. Gud, jag skrattar än när jag tänker på det.
Alla som känner mig, känner i regel också min far. Och vet därför vilka bus han brukar ställa till med när han är ute. Det kan slå till vart som helst, när som helst. Ingen vet (förutom jag och mamma då kanske, som är så vana vid det här beteendet att vi inte försöker stoppa honom längre).

Denna spektakulära händelse inträffade i alla fall på Restaurang Kouzina, som ligger ungefär vid Karlaplan. Pappa brukar alltid busa- och retas med personalen på de ställen han går på ofta. Och Kouzina har blivit mina föräldrars, och brors, stammis ställe när det gäller luncher. De är där nästan varje dag. Pappa busar och skojar som vanligt. Det klassiska är att han, som de flesta vet, nyper folk i vaden och säger "voff". Alltså låter- och nafsar som en hund i benen på folk, vilket normalt sett leder till att det utvalda offret för detta lilla spratt oftast blir skiträdd, hoppar högt och eventuellt tappar saker.

Men, kära vänner. Idag vände det. Och han fick tillbaka så han teg. Han blev asrädd och rodnade som bara fan när han upptäckte att det var ett skämt. Jag kommer leva på detta i kanske ett år nu. Och han som lyckades lura min pappa kommer alltid vara lite av en hjälte pga det här. :)

Det är allt ni får veta. Resten får helt enkelt vänta tills imorgon. Nu tänker jag gå och lägga mig, kolla på How I Met Your Mother (ja, jag är lite besatt av det programmet. Har fyra säsonger på datorn) och ta reda på vad som händer efter att Robin låg med Barney och vilka konsekvenser det får. Spännande grejer det här. God natt gott folk. :) x


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar