tisdag 24 november 2009

2009.11.24 - Halsfluss


Ja, inte jag då. Men lillasyster har fått halsfluss. Halsmandlar stora som två köttbullar... Inte kul. Jag har bara kvar den ihärdiga förkylningen. Fast den går att lindra med vanlig nässpray, tur som jag har. Hoppas verkligen jag slipper halsfluss. Tydligen är det extrem stor smittorisk de kommande tre- fyra dagarna. Jag som normalt sett har världens sämsta immunförsvar får boosta med C-vitamin och hoppas att jag klarar mig.

Det var en ganska händelselös dag, det mest spännande som hände var att jag var med Ross inne i Zoo-affären på Fältöversten och provade reflex sele. Tycker att han måste ha det, jag blir så satans nervös när vi är ute och går och han är lös, så springer han nära vägkanten men syns inte för att han är svart. Tänkte skaffa ett reflex-halsband först men han syns nog bättre i trafiken med sele. Plus att med selen så kommer man se hur stor han är, och jag gillar att folk ser att han är stor och blir lite rädda. Han är respektingivande och det gillar jag. Skitfin blev han i alla fall. Hade inga pengar på mig så jag ska tillbaka och köpa den imorgon. :)

Annars är det lön imorgon. :) Också bra. Då kan man äntligen planera in resan till Spanien. Egentligen skulle jag ha fått betalt "i början på November", när kvinnan som skulle betala mig kommit tillbaka från sin semester. Så hette det då, men så blev det såklart inte. Det blir aldrig som man vill. Men imorgon smäller det. Äntligen!! Inte en dag för tidigt. Har hunnit bli så förbannad och sur på den här människan som vägrar betala. Jag blir tokig!

Så så är det! Nu ska jag kila och äta middag, kyckling-wok, och hoppas på att jag får ett mail från pojkvännens bror som lovat hjälpa mig fixa billiga flygbiljetter. Morsning!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar