tisdag 27 november 2012

JAG GLÖMDE BERÄTTA!

I dag ringde det en kvinna från ett jobb som jag har sökt och gjorde en telefonintervju, och det gick jättebra! ☺ Jag hoppas verkligen att hon hör av sig igen, även om det inte skulle leda till mer än en intervju face to face så skulle det kännas så fruktansvärt bra att veta att jag kan något som andra eftertraktar och som är värt något i andras ögon. Det är så lätt att bli blind och känna att man måste vara dålig/inte bra nog när man söker jobb som man inte kommer någonstans med. När man snubblar på mållinjen för någon annan var snäppet vassare. Det är bara att vänta och se men jag håller verkligen tummarna!

A woman called me today about a job that I applied for. She wanted to do a phone interview, and it went really well! ☺ I really hope she'll call me back, even if it doesn't go further than me getting an interview face to face it would feel so good to know that I know something that other people find useful and that is worth something in someone elses eyes. It's so easy to feel that you have to be bad/not good enough when you apply for a bunch of jobs that you end up not getting. You become so blinded by the fact that you can never land that job that you feel worthless. When you trip up on the finish line because someone out there is just a little bit sharper and better than you. We'll have to wait and see but I'm really keeping my fingers crossed! 


- bild via google -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar