tisdag 27 november 2012

TIPS PÅ BRA SPRAYBALSAM

När jag var och handlade i lördags så köpte jag ett spraybalsam från Klippoteket (ett märke som går att hitta på t.ex. ICA eller andra matvaru/grossistbutiker). Jag har länge gått och funderat på om jag ska ta och börja med "Balsammetoden" men har inte riktigt tagit tag i det där eftersom jag har, sedan jag var hos frisören senast, använt hårolja nästan varje dag. Men eftersom min kära syster bestämt sig för att ge balsammetoden ett försök så tänkte jag att jag kanske skulle kunna byta ut min älskade hårolja mot ett spraybalsam i stället. Och till min stora glädje så fungerade det faktiskt över förväntan! ☺ Mitt hår har sedan jag började med håroljan hållit sig väldigt fint och glansigt i ca. två dagar, sedan har jag varit tvungen att tvätta håret igen och börja om processen, men med spraybalsamet så har håret hållit sig lätt och luftigt mycket längre. Hade det inte varit för att jag svettades som ett djur på tåget och tunnelbanan i morse så hade jag inte tvättat håret i kväll. Ett litet tips så här på tisdagkvällen. ☺
_

When I went grocery shopping this saturday I decided to buy a conditioner spray from a brand called "Klippoteket" (a brand that can be found at any major grocery store such as ICA or Coop). I have, for quite some time now, been thinking about trying out this new thing (directly translated as "the conditioner method") but I never really got around to it since I, since I last visited my hairdresser, have been using a hair oil almost every day. But since my sister decided to try out this conditioner method I thought that maybe I could start off slow by using a spray conditioner instead of my beloved hair oil. And to my surprise it worked better than I'd hoped! ☺ With the hair oil, my hair has been shiny and light weight for a total of about two days before I've had to wash it all over again, but with this conditioner my hair stays light and bouncy much longer. Had it not been because I sweated like a pig on the train and subway this morning I wouldn't have had to take a shower tonight. So there you go, a lil' tip from me to you this tuesday night. ☺



 - bild via google -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar