onsdag 19 juni 2013

MIDSOMMAR

På fredag är det midsommar. Min syster var inte sen med att påpeka att "från och med fredag så blir det mörkare igen...". Tack för den! Ser fram emot det... Men med tanke på min stundande frankrike-resa så bryr jag mig inte så mycket faktiskt. Tror jag klarar mig ändå. ☺
Frågan är ju vad man ska göra på just midsommar. Brukar inte fira det alls, Cissi var inne på att göra egen blomsterkrans och åka i väg till nån park och dansa "små grodorna". Eventuellt så kanske jag hänger med henne? Det märker vi. Men något måste man ju göra innan sommaren än över. Tyvärr så får jag ju inte lön förrän på måndag så det är väldigt tight i kassan just nu, men det kanske går bra ändå.

// Friday is midsummer in Sweden, and my sister was real quick to point out that "after friday it gets dark again". Oh great... But since I'm gonna be in France for like two weeks I'm not gonna worry about that. I think I'll be ok. ☺
I'm more concerned about what to do on midsummer. My sister was gonna go with a friend to some park and dance around the pole (midsummer pole, don't get any ideas ☺), so I might go with her. But we do have to do something if the weather's good. Unfortunately I don't get paid until monday so my budget is a bit tight right now, but I think it'll work out anyway. ☺

bild från we♥it // image from we♥it

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar