söndag 14 februari 2010

14.02.2010 - Alla hjärtans dag.


Idag firade lillayster och jag alla hjärtans dag med att gå på bio med en av systers kompisar. Vi såg "Prinsessan och grodan". :) Varje gång hon och jag går på bio ser vi en barnfilm. Tror vi ska göra tradition av att gå och se en barnfilm på bio varje år på alla hjärtans dag.



Den här filmen var i alla fall ganska bra. Lillasyster hade rätt. Krokodilen är som jag! Fast mer musikalisk. Mycket mer musikalisk. I alla fall, kul att se en Disney film som faktiskt är handritad på riktigt för en gångs skull. Och filmen fick en annorlunda vändning som jag inte var beredd på. Men å andra sidan visste jag ju ingenting om den här filmen alls innan vi såg den. Bra var den i alla fall. :)

Efter filmen vandrade vi runt planlöst på stan i några timmar. Hittade ascoola namnskyltar som lillasyster och jag bara måste ha! Och en massa andra prylar, på NK t.ex. så finns det ett "godsedjur" i form av en överkörd kanin eller igelkott, med en dragkedja där inälvorna proppas in eller tas ut. Såg riktigt hemskt ut. Temat när de här godsedjuren skapades var tydligen "vad händer i parken om natten?". I samlingen "konstverk" fanns också någon form av vas med ett homosexuellt par på. I alla fall kommer kaninen och igelkotten också med ett "death certificate"... Mysko prylar.

Avslutade dagen med att äta mammas supergoda Korv stroganoff och titta på Bill Bailey och Monty Python på tv4-komedi. :) Himla bra alla hjärtans dag säger jag! Delade det som fanns kvar av B&J glassen med pappa också, sen somnade han på sin spikmatta.
Mysig alla hjärtans dag i alla fall. Egentligen så är jag inget fan av alla hjärtans dag, men det är en himla bra ursäkt att gå på bio, baka och se på film. Avslutar med en bild på mig och syster med våra ascoola namnskyltar! :)


This one's for you Dev. You better print it and put it on your wall. :) (We tried finding you one saying "Dav" or at least"David", but there weren't any. Too bad cuz I wanted to buy you one and send it to you with a card and everything! :) xx)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar