onsdag 24 februari 2010

. Winter wonderland .


Om man tittar ut genom fönstret idag så är det satan så vackert ute. Helt sanslöst underbart. Solen skiner, snön gnistrar och plötsligt får man liiiite hopp om att våren kanske är på väg i alla fall.
Det är så typiskt att jag ska jobba i eftermiddag, vid start kl. 13:00, en dag när man helst av allt vill gå ut på en sanslöst lång promenad i solen. Jag kommer ju inte komma hem förrän solen gått ned igen. Jag säger som Nalle Puh säger "åh typiskt!".
När de ringde mig om det här jobbet sade de att det förmodligen skulle vara från kl. 07:00 på morgonen fram till lunch. "Perfekt!" tänkte jag och såg framför mig hur jag skulle kliva upp på morgonen, jobba fram till kl. 12 och sen kunna spendera eftermiddagarna med att ta hunden och leka i snön. Men så blev det inte...

Det är bäst för SMHI att det blir lika vackert väder i helgen, för då fan ska jag ut!
Måste gå och klippa mig också... Upptäckte jag nu när jag sneglade ner på mina slitna hårtoppar. En annan sak som man funderar på när man sitter framför tv:n och ser dessa ändlösa reklamer är... Vad tusan är det i Vitae Pro egentligen??? Det är ju tydligen bra för allt. Varenda människa i de där reklamerna har ju ett annat problem än den första. "Jag är personlig tränare", "Jag tar vitae pro för att orka", "Nu kan jag åka skidor igen", eller "Jag har fått starkare hår och naglar".... Det kan ju bara inte vara nyttigt.

Vad mer... Anna Anka var med i både Nyhetsmorgon och Efter tio idag. Alltså hon må ha skapat debatt i detta tragiska lilla land, men jag tror inte att hon är så jävla knäpp som alla säger. Och nu lär väl jag få en massa skit för att jag säger såhär, men nog för att hon bara snackar om att tillfredställa sin man sexuellt. Men hon säger ju att det går åt båda hållen, och att detsamma gäller mannen. Jaha? Det var väl inget nytt med det? Nu har hon fokuserat på det sexuella, men det gäller ju allt. Och det säger väl sig självt? Att alla förhållanden handlar om att ge och ta, någon form av balans. Det enda som skiljer Anna Anka från "normala" människor är att hon inte är rädd för att öppna käften och säga som det är. Och sen kommer alla stackars "jämnställda" svenskar och tar illa vid sig för att de inte vill inse sanningen. Eller för att de känner sig misslyckade, vem vet? Nog för att hon uttrycker sig grovt, och hon skulle säkert kunna uttryckt sig på ett sätt som inte alls var lika provocerande, men vad skulle hänt då? Inte ett dugg.

Nej, nu tänker jag inte sitta här längre. Jag vill ut i solen!! :) Och sen någon dag när det inte är lika fint ute så tänkte jag försöka dra med lillasyster och titta på Alice i Underlandet eller Shutter Island. För Alice i underlandet vill jag bara se, och Shutter Island verkar ruskigt bra.

Bilder på det fina vädret får vi ta i eftermiddag. Morrn' morrn'.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar