fredag 19 februari 2010

Fredag



Jaha, då var det fredag igen då. Jag som skulle ringt och klagat på Academic Work i veckan, men det gick ju inte. Jobbade måndag, tisdag och onsdag. Var ledig igår men har blivit förkyld så det blev inte mycket gjort, och har jobbat idag igen från kl. 13:00. Ganska skönt med en "normal" vecka för en gångs skull i och för sig. Och att sitta i en reception, svara i telefon när det ringer och boka in konferensrum är ju inte svårt direkt. När det inte ringer så kan man ju sitta och läsa en tidning eller lösa korsord. :) Ganska lugnt och mysigt faktiskt. Måste nog påstå att jag trivs när jag får såna här uppdrag.

På vägen hit blev jag t.o.m. visslad och ropad åt av ett gäng killar som körde förbi när jag gick hit, och blev sen stött på i hissen av en lesbisk tjej. Fick t.om. en "up-down" av henne! Jag måste va himla snygg idag, fast det enda jag gjort var att jag plattångae håret. Annars ser jag ju ut precis som vanligt, lite foundation, mascara och rouge. Men det gick tydligen hem. Det måste vara skorna! :p Det är ju det enda jag har på mig idag som jag inte brukar använda.

Och så kommer en av mammas systrar och hennes man ikväll. De ska stanna över natten, varför kan jag inte avslöja eftersom pappa är så himla "sneaky" och ska veta allt jämt.
Igår fick han för sig att min farbror ringe och bjöd in oss på nån "get-together" på hans restaurang för att pappa fyllde 60 i januari. Sen kände han sig nog mäkta dum när inbjudningen kom i mailet och det visade sig att man var tvungen att betala. Hahah! Vilken blåsning! :p

Nej, nu är det bara en timme kvar tills jag ska traska hem igen. Ska nog ta en kopp kaffe och läsa tidningen eller nåt. Det brukar aldrig ringa särskilt mycket på eftermiddagarna. Särskilt inte på en fredag. Så det blir nog en lugn timme.

Morsning så länge!


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar