söndag 25 juli 2010

- LURVIG -


Har en fruktansvärd längtan att vaxa benen (ni vet, sådär när man har ca. 10 dagar kvar på sin 4-5 veckors semester vill man ju såklart ha lena ben innan man åker hem till Sverige där det är +15 grader...), försökte idag med en remsa på varje ben men håren är inte tillräckligt långa än. Jag har inget tålamod. Det får stå för dagens insikt!

Ladies and gents', jag har NOLL tålamod
. Som idag innan vi åkte ner till stranden - mina naglar hade precis blivit sådär lagom långa (bör påpekas att jag klipper mina naglar väldigt kort, de flesta tror att jag biter på dem) och fina som jag egentligen vill ha dom, då får jag ett ryck och går och klipper naglarna!! Bara för att det är bekvämare så. Det är skitfint med längre naglar (OBS! inte superdupermega långa, bara lagom långa) men jag har aldrig tålamod nog att låta dem växa. Även om det egentligen bara skulle ta ca. 2 veckor för dem att bli sådär lagom långa och fina, så är jag där med saxen så fort det blir något mellanrum mellan nageln och fingret (typ så att man kan klia sig i örat och faktiskt få med grejs ut. Skitäckligt, jag vet. Men vem pillar sig inte i örat då och då?) så klipper jag av alltihop. Fast jag egentligen vill ha fina feminina naglar! Och nu ångrar jag mig... (Detta kan förklara min rädsla för frisörer och att jag AVSKYR att klippa mig för att det alltid blir för kort och jag ångrar mig efteråt. Och håret växer ju inte ut igen på 2 veckor direkt...)

I alla fall... Lurvig är jag just nu. Får typ ge det en vecka till och vaxa sen. Har lovat syster att hon ska få hjälpa mig att vaxa (eftersom jag torterade henne genom att vaxa hennes ben häromdagen, hon vill ha revanch)... :S
Kommer bli skitläskigt. Kanske borde skita i alltihop och beställa tid för vaxning på PUB-huset när jag kommer hem till Stockholm igen istället?
Just ja, jag köpte ju en Ladyshaver från Braun (fast min är blå) för några veckor sen. Har använt den också, men medans jag väntade på att håren skulle bli långa nog att vaxa så tappade jag tålamodet och rakade benen med vanlig rakhyvel i alla fall (såklart... *suck*) och, surprise, surprise.. Jag skar mig. Och man kan inte vaxa när man har sår på benet. Nu har det nästan läkt klart så snart borde jag kunna vaxa alltihop ganska snart. *hoppas hoppas*

Tänk att man kan skriva ett helt inlägg om att man behöver vaxa benen. :P I alla fall, så är läget.
Annars var vi på stranden i några timmar idag. Åt Croque Monsieur och glass, spanade på folk etc. Och nu tänker jag gå och lägga mig och se på Comedy Central. Det borde vara nån form av stand-up på, känns som en bra idé.

God natt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar