torsdag 11 oktober 2012

DAG 05 - VAD ÄR KÄRLEK?

Ja hörni... Vad är kärlek egentligen? Jag vet då inte. Som jag sa innan så kan det vara så mycket saker. Att sätta sig ner och fundera på vad kärlek egentligen är, det är fan svårt. Särskilt när man är som jag som tycker att sånt här är sinnessjukt jobbigt. Jag tycker inte om att bli för fäst vid folk. Får svår ångest och väldig magknip när jag får veta att någon tycker om mig. Och i all denna nervositet/panik så försöker jag oftast skämta bort det (brukar inte gå hem hos den andra personen).

Jag är en sån person som ställer mig högst tveksam till äktenskap och hela baletten. Trots att mina föräldrar hållit ihop i över 20 år.
Min mamma tror att detta beror på att jag blivit mobbad och sviken av mina "kompisar" ända sedan dagis. Det kan ju ligga något i det, att folk som jag litat på och tagit till mig har skitit fullständigt i mig sen när det verkligen behövs. Sedan om man skulle, som man säger, "glida/växa i från varandra" så är ju det en helt annan sak. Det är ju sådant som händer och det kan man ju inte må dåligt för.

Sen är det såklart så att jag älskar vissa av mina kompisar. De där få som det inte spelar någon roll hur längesen det var man sågs sist, för man har så sinnessjukt kul i alla fall. ♥

Så vad är kärlek? Jag vet faktiskt inte. Jag blir inte klokare på det här. Jag vet dock en sak; jag älskar min hund (Ross också), och båda hundarna älskar mig lika villkorslöst tillbaka. De kan inte svika mig någonsin. Det är trots allt en ganska bra känsla även om det skulle bli så att man bara är älskad av en lurvig hund.


- bild via google -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar