tisdag 2 oktober 2012

GLÖMDE BERÄTTA!

Kom på en sak som jag glömde berätta. I går kväll när jag skulle ut med hunden hör jag hur det står en massa folk och pratar på något främmande språk på våningen under. Inget konstigt med det, det händer ju hela tiden. När jag kliver in i hissen så böjer jag mig ned för att knyta skorna, märker att hissen stannar av på våningen under, drar hunden närmare mig och backar lite så att folket som ska in ska få plats. När jag sen knutit färdigt mina skor och tittar upp så står det någon form av (katolsk?) präst i hissen! Med kåpa och allt! Helt svartklädd var han, lång svart kåpa med ett stort guldkors hängandes på magen. "Hej" sa jag. "Hejsan" sa han med lågmäld stämma. Sen klev det på två nissar till (dock ej i prästmundering), som sällskapade med prällen ner till källaren. Själv kliver jag av på bottenvåningen och funderar resten av min promenad varför de hade en präst i sin lägenhet. Det var ganska så märkligt alltihop. Hur ofta händer en sådan sak?!

- ungefär såhär såg han ut, mannen jag sällskapade med i hissen • bild via google -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar