måndag 15 oktober 2012

DAG 09 - MIN TRO

Min tro var det ja. Saken är den att jag är typ 1000% ateist. Jag tror verkligen inte på någon Gud eller liknande. Därmed inte sagt att jag inte respekterar de som gör det (bara lite), men jag tycker att det är slöseri med tid och folks intelligens att syssla med religion. Sen kan jag förstå att vissa religioner har mer med kultur att göra än själva religionen i sig.

Men om vi nu i stället ska prata om vad jag faktiskt tror på; jag tror på karma. I sin enkelhet. Jag tror att om man gör sitt bästa för att vara en bra person, vara snäll, hjälpa andra osv. så kommer allting reda ut sig. Eller rättare sagt, jag tror att om en person är elak mot någon annan så kommer deras "straff" visa sig. Alla har kontroll över sitt "öde" osv. Om en unge är elak mot en annan, så kommer den ungen troligen komma till en punkt i livet där den hamnar på andra sidan och är den som någon annan är elak mot. Detta pga. sin egen inställning, "What goes around comes around". 


- bild via google -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar