fredag 28 maj 2010

- Ansiktsmålning idag -


Japp, idag ska jag på ansiktsmålar-kurs! :D Ska vara på Söder klockan ett... kanske borde gå och sminka mig och klä på mig?

Hoppas de inte målar på min nuna.. :S Jag har ingenting emot att måla andra människor i ansiktet, men jag gillade inte ens ansiktsmålning när jag var typ 5 år, det har inte ändrats. Jag gillade INTE  (och nu snackar vi inte lite förakt här utan genuint hat) baby-dockor. WHAT. THE. HELL??? Vad var grejen, leka "mamma, pappa, barn"?? I helvete heller!! Jag ville cykla, klättra i träd eller leka kull och ALLA andra tjejer på dagis eller i lågstadiet ville typ ALLTID leka jävla mamma, pappa, barn. Jag har verkligen ALDRIG förstått den leken. Förmodligen var det just den leken som fick mig att dra iväg med en sparkcykel på en grusig kulle på dagis, susa ner för backen, trilla på nåt stort gruskorn och skrapa upp nästan HELA ansiktet. :P USCH! Hahah. Vidrig lek.

I alla fall, åter till ämnet, har aldrig gillat ansiktsmålning heller. När jag var typ 7år eller nåt (lillasyster måste ha varit typ 3 eller 4) så var vi ute på nåt jippo på Djursholms torg, där fanns ansiktsmålning. Pappa skulle försöka få mig att vilja få en ansiktsmålning så att jag kunde känna gemenskap med dom andra barnen eller nåt. Jag vägrade, ville INTE ha en massa kladd i ansiktet. BLÄ! Hahah. :P Lillasyster ville det, hon fick en rosa fjäril i hela ansiktet och var mycket nöjd med detta.

Nej, nu ska jag gå och klä på mig. Morsning! :D


PS: Vi har en ascool bild på mig från dagis som verkligen visar hur annorlunda jag var jämfört med de där "mamma, pappa, barn"-dårarna... Jag sitter ute, i regnet, vid ett lerigt stenbord och.... leker med ett gäng sniglar!! Hahahah. :D Det var typisk mig. Jag samlade ihop alla sniglar jag kunde hitta när jag var hemma också (att jag samlade dom i en rosen-rabatt är en helt annan historia :P).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar